ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
Можливі причини складностей у навчанні дітей:
Ø
Дитина нездорова.
Ø
Учень швидко стомлюється, а регулювати
свій темп неспроможний.
Ø
Батьки не вміють допомогти учневі або
ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього
досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
Ø
Дорослі не вміють зацікавити дитину
навчальною працею як захопливою грою.
Ø
Дитина не в змозі уважно працювати в школі
і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла
працювати).
Ø
Батьки надто пригнічують учня погрозами й
покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
Ø
Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати
ділові поради.
Ø Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує
дитині свій стиль роботи.
Поради батькам,
що допомагають дітям учитися
• Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
• Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
• Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
• У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
• Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
• Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку
Золоті правила
для батьків
• У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні, організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше завдання - визначити оптимум вашої дитини.
Не орієнтуйте навіть найбільш здібну дитину на винятковість! На цьому шляху її чекає розлад із самою собою, бо завжди поруч знайдеться хтось більш обдарований працелюбний.
Здійснитися в житті може лише активна дитина, Виховуйте людину дій , вчинку.
• Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину - розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.
• Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю". Замініть цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не зробити". Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
• Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, зона відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
Вирази, які боляче травмують дитячі душі.
Уникайте їх!
Я тисячу раз тобі казав…
Невже тобі не зрозуміло, що…
Скільки разів треба повторювати…
Всі люди…, а ти…
Ну на кого ти схожа?..
Що ти до мене причепилась?..
Ти такий, як твій батько (мати)…
А ці вирази вживайте якомога частіше!
Ти в мене такий хороший!
Порадь мені, будь-ласка…
Ти мене завжди правильно розумієш…
Ти в мене молодець!
Як я тобі вдячна!
Які в тебе чудові друзі!
Ти в мене такий хороший!
Порадь мені, будь-ласка…
Ти мене завжди правильно розумієш…
Ти в мене молодець!
Як я тобі вдячна!
Які в тебе чудові друзі!
Завжди пам’ятайте: ми
виховуємо дітей власним прикладом, системою моральних цінностей,
звичним тоном спілкування, ставленням до них та інших людей.
Немає коментарів:
Дописати коментар